Folytassa, Pisti!

Pisti Főz - A currys-tejszínes húsgombócok

2020. május 30. - FolytassaPisti

Sziasztok!

Én Pisti vagyok, és nagyon szeretek főzni. Ma egy érdekes, kicsit távolkeleti elemeket tartalmazó fogást fogok elkészíteni, név szerint a currys-tejszínes húsgombócokat, krumplipürével. Kezdőknek is bátran ajánlom ezt a receptet, mivel nagyon finom a végeredmény, laktató, és nem igazán lehet elrontani. Ha kolis vagy, mondj le akár 1 gyros tálról, mert az árából ezt az ételt kétszer készítheted el! Lássunk is neki!

Hozzávalók:

A golyókhoz:
Fél kiló darált sertéshús
Só, ahogy jól esik 
Bors fél teáskanállal

1,5 teáskanál kurkuma
1 teáskanál fűszerpaprika
1,5 teáskanál curry por

A mártás:

1 közepes vöröshagyma
2 gerezd házi fokhagyma
Egy fél piros kaliforniai paprika
250 ml kókusztej
1 teáskanál curry por
1 teáskanál só
bors ízlés szerint
1 teáskanál cayenne bors (díszítésnek, annak, aki csípősen szereti)
Szárított metélőhagyma (díszítésnek)

Először is a húsgombócokhoz szükséges fűszereket összekevertem a darálthússal, majd apró golyókat formáztam belőlük. Körülbelül egy másfél evőkanálnyi olajat felhevítettem, majd rápattintottam a golyókat. Kicsit megkapattam a szélüket, majd szalvétára szedtem őket, hogy az olajat felszívhassa.

Kockára vágtam a hagymát, valamint a házi fokhagymát, és a húshoz használt, kicsit zsírral keveredett olajra hajítottam őket, és vártam, hogy üvegesre piruljanak. Mivel közben videóztam, így oda is égett pár kocka. Nem baj, így is finom lett, nem kell megijedni ha picit odakap. Szóval, miután üveges lett a vöröshagyma, mehettek rá a hősgolyók és a körülbelül 250 ml tejszín. Én egy kicsit többet öntöttem hozzá, mert szeretjük a finom, fűszeres mártásokat. Ennek egy bő fél-háromnegyed órát adtam közepes lángon, közben a megpucolt krumplit felkockáztam és feltettem főni. Miután megfőtt, mehetett is bele a fűszer, és a segítségül hívtuk a botmixert, lágyra és krémesre turmixoltuk a krumplit és jöhetett a díszítés és a tálalás.

A Feleségem tányérjára egy kis petrezselyem, koktélparadicsom és metélőhagyma került, az én tányéromat cayenne bors, metélőhagyma és a fent említett paradicsom szállta meg.

Nagyon finom lett! Jó étvágyat hozzá!

3.jpg2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://folytassapisti.blog.hu/api/trackback/id/tr315729614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása