Folytassa, Pisti!

Pisti Főz - A négy hagymás tejszínes csirke

2020. május 30. - FolytassaPisti

Sziasztok! A mai recept egy egyszerű, ámde nagyszerű fogás lesz, ami nem más, mint a négy hagymás tejszínes csirke. Az alapanyagok ára körülbelül egy gyorséttermi menü árának felel meg. Lássunk is hozzá!

Hozzávalók(4 adaghoz):


Fél kg csirkemellfilé
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 közepes póréhagyma
Metélőhagyma, ízlés szerint (díszítésnek)
Egy kis bögre mexikói zöldségkeverék
4 koktélparadicsom (díszítésnek)
400 ml főzőtejszín
Reszelt trappistasajt
Fél zacskó fusilli tészta
Fél zacskó orsó tészta
Só, ízlés szerint
Bors, ízlés szerint

Kezdésnek az összes alapanyagot felkockázom, felaprítom, majd másfél evőkanál olajon a vöröshagymát, fokhagymát és póréhagymát megfuttatom. Már itt elkezdem adagolni a sót és borsot; minimálisat szórok rá, csak az íze végett. Jöhet is a felkockázott csirke, amit egészen addig forgatok, táncoltatok a serpenyőben, amíg a rózsaszín külső része teljesen ki nem fehéredik (a főzés későbbi szakaszában a belseje is szép fehér lesz).

1.jpg

Háromféle hagyma és a fehéredő csirke

Amikor a csirke megfelelően fehér, hozzáadom a mexikói zöldségkeveréket. Én fagyasztottat használtam, így körülbelül két-három percig hagytam, hogy wellnessezzen a hagymákkal és a csirkével, amíg átmelegszik és felenged. Ezután ráöntöttem a két kisdoboz főzőtejszínt, jól átkavartam, majd az utolsó adag sóval és borssal meghintve körülbelül 10-15 percig közepes lángon hagytam főni. Közben többször átkavartam, kóstoltam, ha kevésnek találtam a sót vagy borsot után fűszereztem.

2_1.jpg

A (még csak) három hagymás csirke, meikói zöldséggel

Miután megfelelően összefőttek az alapanyagok, és besűrűsödött a tejszín, levettem a tűzről, lereszeltem egy nagyobb darab trappista sajtot, majd rászedtem a közben kifőzött vegyes tésztára. (Itt említeném, hogy mi vegyes tésztával szeretjük, de nyugodtan csinálhatjátok egyféléből is). Nem maradt más hátra, mint a díszítés, koronaként az ételre került a koktélparadicsom, egy jó marék reszelt trappista sajt, és a metélőhagyma. Köszönöm, hogy megoszthattam veletek ezt a receptet, hamarosan újabb fogást fogok elkészíteni, addig is ne felejtsétek el megosztani gondolataitokat, észrevételeiteket a komment szekcióban, ha tetszett, akkor egy like-al és megosztással segíts, hogy minél több emberhez eljuthasson a munkásságom!

Mindenkinek jó étvágyat kívánok, sziasztok!

3_1.jpg

A négy hagymás tejszínes csirke

A bejegyzés trackback címe:

https://folytassapisti.blog.hu/api/trackback/id/tr7315729664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása