Folytassa, Pisti!

Pisti Főz - Toszkán lazac

Receptvideó a cikk végén!

2020. május 30. - FolytassaPisti

Sziasztok! Beköszöntött a jó idő és az ember minduntalan a szabadba, ne add isten a tenger mellé vágyik. Hogy az a magyar, vagy egy kicsit nagyobb testvére, mondjuk a Tirrén-tenger az igazság szerint mindegy, ma már szinte bárhova eljuthatunk pár óra repüléssel, vagy mondjuk kicsit (értsük az iróniát) több vezetéssel. Számomra, ami vonzó a tengerekben az a kimeríthetetlen? éléskamrája, az egzotikus, egészséges, változatos és váratlan ízek csodája. Igazi gasztronómiai kincsestárnak tartom a tengeri fogásokat, remélem minél többet lesz alkalmam megkóstolni esetleg elkészíteni. Sajnos idén még nem jutottunk el sem vidékre, sem a vidéknél egy picivel messzebbre sem, így arra gondoltam megpróbálok a konyhánkba és a tányérunkra varázsolni egy kis mediterrán élményt. El is neveztem Toszkán lazacnak a fogást. Lássuk hogyan készül!

Hozzávalók(4 adaghoz):


Lazacfilé
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
4 aszalt paradicsom
250 ml paradicsompüré
Tricolor fusilli tészta
Só, ízlés szerint
Bors, ízlés szerint
Oregánó, ízlés szerint
Bazsalikom ízlés szerint

Na, ezzel a fogással új rekordot állítottam fel. Indítottam magamnak egy mini versenyt, hogy el tudom készíteni az ételt az alatt az idő alatt, amíg megfő a tészta. Kicsit megkönnyítettem a dolgom és a hagymás előre felkockáztam.
A halat sózom, borsozom mindkét oldalán, majd kis olajon ezeket az oldalakat egy-egy percig sütöm. Félreteszem pihenni, nyugalom; nem fog sokáig unatkozni. A hal olajára rádobtam a hagymás és fokhagymát, körülbelül a korábbi 1 percet tartva pirítottam rajta, majd hozzáadtam a paradicsompürét és az asztalt paradicsomokat. Meghintem ízlés szerint oregánóval, amit mint megtudtam más néven szurokfűnek is neveznek és bazsalikommal - egyéb nevén királyfű - és hagytam, hogy egy picit összeérjenek az ízek. Csengetett a telefon, hogy megfőtt a tészta, és megnyerve a mini versenyt, az étel is elkészült. Nem maradt más hátra, mint tálalni és nekilátni!

kaja_1.jpg

Pompás látvány, nemde?

Köszönöm, hogy megoszthattam veletek ezt az egyszerű, de nagyszerű fogást. Addig is ne felejtsétek el megosztani gondolataitokat, észrevételeiteket a komment szekcióban, ha tetszett, akkor egy like-al és megosztással segíts, hogy minél több emberhez eljuthasson a munkásságunk! Jó étvágyat kívánok, sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://folytassapisti.blog.hu/api/trackback/id/tr1915729690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása